Chiropraktyka

Terapia manualna kręgosłupa (chiropraktyka, kręgarstwo) - jest to terapia polegająca na przywróceniu ułożenia oraz  funkcji w zablokowanych segmentach kręgosłupa. W terapii wykorzystuje się delikatne manipulacje oraz mobilizacje na kręgosłupie i innych stawach.
Większość chorób, które nas nękają, spowodowana jest przesunięciem kręgów kręgosłupa. Po nastawieniu kręgu, organizm w sposób naturalny usuwa chorobę. Kręgosłup to miejsce gdzie znajduje się rdzeń kręgowy. Odchodzące od niego włókna nerwowe łączą się ze wszystkimi częściami ciała. Dzięki temu mózg może wysyłać poprzez rdzeń rozkazy nawet do najmniejszego palca u nogi. Jeżeli kręgi nie są na swoim miejscu, uciskają włókna nerwowe, co powoduje zakłócenia w przesyłaniu impulsów nerwowych do narządów. Wtedy pojawiają się różne dolegliwości.
Już Hipokrates znał  tę  metodę leczniczą.
Czym zajmuje się chiropraktyk?
W terapii manualnej nacisk kładzie się na prawidłową diagnozę, która jest kluczem do przeprowadzenia skutecznego zabiegu.
Podstawą jest to, że eliminuje się źródło bólu a nie tylko jego objawy.
Terapeuta dzięki odpowiednim technikom przywraca ułożenie poszczególnych kręgów co powoduje odciążenie  odbarczenie uciskanych struktur nerwowych oraz rozluźnienie aparatu więzadłowo- mięśniowego. Dzięki przywróconej funkcji pozbywamy się bólu oraz odzyskujemy komfort w wykonywaniu codziennych czynności.
Korzystając z zabiegów terapii manualnej jesteśmy w stanie usunąć dolegliwości nawet w przypadku tak poważnego schorzenia jakim jest tak zwany wypadnięty dysk czyli przepuklina jądra miażdżystego unikając często poważnej operacji kręgosłupa.
Terapia obejmuje leczenie :
dyskopatii
rwy kulszowej
ból krzyża
ból odcinka szyjnego kręgosłupa
ból między łopatkami
rwy barkowej
skoliozy
bóle głowy pochodzenia odkręgosłupowego
szumu w uszach pochodzenia odkręgosłupowego
zawrotów głowy pochodzenia odkręgosłupowego
bóle bioder, kolan, barków, łokci, nadgarstka.
wypadnięty dysk
drętwienie, mrowienie stóp